Er is geen gouden regel voor een script, maar wij hebben wel twee tips voor je
426
page-template-default,page,page-id-426,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

Script schrijven

Een animatie is een handig middel om een boodschap mee over te brengen. Je kan het voor allerlei doeleindes gebruiken: voor het verkopen van je product of dienst, om te laten zien waar jouw bedrijf voor staat, om een productieproces uit te leggen; de mogelijkheden zijn eindeloos. Bij Animatie Bedrijfsfilm kunnen wij de perfecte animatie maken die aansluit bij jouw eisen en wensen. Maar een animatie ontstaat natuurlijk niet van zelf, er zijn meerdere stappen die moeten worden ondernomen voordat de animatie kan worden gemaakt.

. 

Het allerbelangrijkste onderdeel is misschien wel het script. In het script vertel je welke boodschap je wilt overbrengen naar welke doelgroep en hoe je dit wilt doen. Zonder een duidelijk script, kan er geen optimale animatie worden gemaakt. 

. 

Script schrijven
a

Wat is een script?

Het script is eigenlijk de blauwdruk van de animatie. Ook in televisieseries en films wordt er eerst een script gemaakt, voordat er gefilmd kan worden. In een script wordt alles beschreven wat er in de animatie gaat gebeuren. Alles wat er te zien en te horen valt, staan erin. In een script staan niet de technische details, deze vind je meestal in een draaiboek.

In het script staat bijvoorbeeld welke karakters er in beeld komen, hoe ze eruitzien, wat ze zeggen en welke muziek er wordt afgespeeld. Ook de tekst die in de animatie komt, staat al in het script. Een voorbeeldzin uit een script kan zijn:

Schilder is aan het schilderen, hij draait zich om en zegt:

“Wauw, deze muur had ik nooit zo mooi kunnen schilderen zonder de muurverf van Muurverva!”

a

Tips voor het beste script

Er is geen gouden regel hoe je het beste een script kan schrijven, maar er zijn wel twee tips die je kunnen helpen met het maken van de beste animatievideo.

1. Kort maar krachtig

Animaties moeten niet te lang duren. In ongeveer 60 seconden moet je je boodschap kunnen overbrengen naar je doelgroep. Wees eerlijk een duidelijk. Houd het simpel!

2. Inspelen op emotie

Je kan je doelgroep het beste bereiken door in te spelen op emotie. Mensen nemen vaak beslissingen op basis van gevoel. Des te beter het script qua emotie aansluit op je publiek, hoe effectiever de animatie aanslaat. Dit kan je vooral bereiken door humor te gebruiken, maar wees ook uniek zodat mensen je animatie langer blijven onthouden.

Interesse in een animatie? Vraag vrijblijvend een prijs op!