2D animatie video’s Breng uw boodschap over met een 2D animatie video!
302
page-template-default,page,page-id-302,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

2D animatie video’s

Een 2D animatie video kan een efficiënte methode zijn om je boodschap op een krachtige en effectieve manier over te brengen. Met een 2D animatie video is het mogelijk om zelfs de meest lastige vraagstukken duidelijk te maken binnen 60 seconden. Het leuke van een animatie is dat alles mag en kan. Niets is te gek! Door de getekende beelden, de duidelijke voice-over, de speciaal uitgezochte achtergrondmuziek en de extra geluidseffecten, grijpt een 2D animatie video direct de aandacht van het publiek en wordt uw boodschap op een effectieve manier overgebracht. 

Voor de realisatie van een goede 2D animatie video zijn 6 stappen nodig. Allereerst moet de boodschap die overgebracht moet worden verwerkt in een script. De video kan niet gerealiseerd worden als de boodschap niet helder is. De scripts van 2D animatie video’s zijn kort, maar krachtig. Binnen een minuut moet de boodschap overgebracht worden. Filmpjes die langer zijn dan een minuut houden namelijk de aandacht van de kijkers minder goed vast. De taal in de video is vaak ook kort en duidelijk en er wordt niet in vaktaal gesproken. Om ervoor te zorgen dat mensen blijven kijken en dat ze zich de boodschap blijven herinneren is het bovendien belangrijk om genoeg humor en creativiteit te verwerken in het script.

a

Als het script geschreven is wordt er een scenario bedacht. Hierin wordt beschreven wat er precies te zien is in de video. Ook bij het scenario is het belangrijk dat het een beetje ‘out of the box’ is. Creatieve filmpjes blijven vaak beter hangen. De illustraties moeten ook emotie oproepen. Kijkers blijven langer kijken als ze een goed gevoel krijgen van je filmpje. Als het scenario beschreven is worden de eerste schetsen gemaakt. Het verhaal wordt nu uitgewerkt op een storyboard. Door het storyboard valt goed te zien hoe het script en de scenario samenkomen en of er nog iets veranderd moet worden.

a

Wanneer het verhaal uiteindelijk aan alle eisen voldoet worden de illustraties gemaakt. De animatiestijl hangt af van de wensen van de klant. Vaak wordt er met de kleuren bijvoorbeeld rekening gehouden met de bedrijfskleuren van de opdrachtgever. De stijl is belangrijk voor het gevoel dat de animatie video over brengt, het is dus belangrijk om te bedenken welke emotie je op wilt roepen bij de kijkers en of je jouw animatie levendig wilt maken, of juist zakelijk wilt blijven

a

Wanneer de illustraties af zijn wordt het script ingesproken door een professionele voice-over. De voice-over heeft veel effect op je boodschap. Een enthousiaste stem zet mensen aan tot actie. Dit wordt dus aangeraden wanneer je bijvoorbeeld iets wilt verkopen. Een zakelijke stem is beter wanneer je een serieus bericht wilt overbrengen. Ook roepen mannen- en vrouwenstemmen verschillende gevoelens op. Een mannelijke stem wordt vaak geassocieerd met een betrouwbaar en professioneel bedrijf. Een vrouwenstem is vaak sympathieker en dit kan je filmpje wat toegankelijker maken. 

a

Wanneer de  voice-over af is, worden de illustraties geanimeerd. De voice-over vormt de basis voor de animatie. Vervolgens worden er extra geluidseffecten en een krachtige achtergrondmuziek toegevoegd. Achtergrondmuziek is erg belangrijk voor het gevoel van een video en is dus onmisbaar!
Wanneer deze zes stappen voltooid zijn, is je 2D animatie video klaar.  

Interesse in een animatie? Vraag vrijblijvend een prijs op!

Info@logo3d.nl
010-3400551
KVK nummer : 60820403
BTW nummer :NL136648423b03
Stylemarketing
Coolsingel 120 3011AG Rotterdam